August 4, 2011

Really quite depressed today.



Assalamualaikum. Alhamdulillah dah 4 hari kita puasa dan semoga semangat tu berterusan sampai hari ke-30.
semenjak nak fly ni kan,tak tahu kenapa nafsu makan tu membuak-buak sangat. kalau pergi bazar tu,rasa nak beli semuaa. nampak murtabak,nak beli. nampak tepung pelita,nak beli. nasib baik dekat rumah ada adik yang kuat makan.takde lah membazir hehe.
"When people don't realize that what they say actually hurts you."



Lately ni aku cepat sangat sensitive.rasa inferior dengan kawan-kawan.rasa macam dilupakan. semalam aku bukak fb,ternampak status kawan aku. ntah kenapa,aku tiba-tiba terasa dengan status tu.padahal hal kecik je pun.  Tak lama lepas tu,aku terjumpa satu hadis dalam buku nota lama aku.

"Jangan resah andai ada yang membencimu, kerana masih ramai yang mencintaimu di dunia. Tetapi resahlah andai Allah membencimu, kerana tiada lagi yang mencintaimu di akhirat." — imam al Ghazali 

Aku sedar,aku terlalu ikutkan perasaan.aku terlupa yang Allah tu maha berkuasa.Dia mengetahui segala-galanya yang aku tak tahu.


nota untuk seseorang:
hehehe :D
 

Template by BloggerCandy.com